تعمیر ABS ای بی اس هوندا سیویک

تعمیر ABS ای بی اس هوندا سیویک

تعمیر ABS ای بی اس هوندا سیویک-تعمیر تخصصصی سیستم الکترونیکی ترمز ضد قفل ABS خودرو هوندا HONDA CIVIC

سیستم ABS چگونه کار می کند ؟

سیستم ABS برای اولین بار در دهه ۱۹۲۰ توسط یک محقق فرانسوی Gabriel Voisin ابداع شد سیستم ترمز ضد قفل یا Anti Breaking System به منظور افزایش ایمنی ، کنترل فرمان ز و جلوگیری از قفل شدن چرخ های وسیله نقلیه هنگام ترمز به کار می رود.

اجزای تشکیل دهنده ABS شامل : سنسور سرعت (که سرعت چرخش چرخ ها را کنترل می نماید.) ، سوپاپ ، پمپ و واحد کنترل الکترونیکی ECU می باشد.

سنسور سرعت شتاب مورد نیاز هر چرخ را به صورت اتوماتیک تعیین می کند که شامل یک محرک و یک سیم پیچ مغناطیسی است.

در هر ترمز دریچه یا سوپاپ وجود دارد که توسط ABS کنترل می شود . هنگامی که دریچه باز می شود فشار مستقیم از سیلندر به ترمز منتقل می شود و هنگامی که دریچه بسته می شود فشار اعمال شده به ترمز کاهش می یابد.

واحد کنترل هیدرولیک ، سیگنال هایی را از ECU دریافت می کند که در هنگام فعال شدن سیستم ABS ،  وضعیت ترمز را کنترل می کند.

در ABS یک کنترل کننده controller مرکزی ، حسگر موجود در هر چرخ را چک می نماید و به محض تشخیص هوشمندانه لغزش چرخ ، برای کاهش فشار ترمز یک سری سوپاپ هیدرولیک را باز می نماید تا از قفل شدن چرخ جلوگیری شود.

 

چگونه خودرو را عیب یابی کنیم

 

انواع سیستم ABS (Anti Lock Braking System) ترمز ضد قفل

سیستم ABS به دو صورت چهار کانال،  و سه کانال طراحی شده است . در نمونه چهار کانال ، هر چرخ یک سنسور و یک سوپاپ تجهیز می شود که  کنترلر هر چرخ را به طور جداگانه نظارت می کند.

بر طبق تحقیقات اخیر ، پژوهشگران سیستم ABS چهار کاناله ایمنی بهتری را برای خودرو به ارمغان می آورد .به طور کلی آمار تصادفات جاده ای در خودرو های مجهز به سیستم ترمز ضد قفل بسیار کم می باشد.

معرفی خودرو هوندا سیویک CIVIC HONDA

این خودرو با طراحی زیبا جلو پنجره لانه زنبوری و چراغ های جلویی زاویه دار توجه دوست داران خودرو را به خود جلب می نماید .سیستم تعلیق با میله های ضد غلتشی ، فرمان سریع و بوش های محکم در مدل ۲۰۱۳ این خودرو بازسازی شده است.

هوندا CIVIC از نظر نوع موتور گازی، چهار سیلندر خطی و گیربکس اتوماتیک ۵ سرعته است . این خودرو قدرتی معادل ۱۴۰  اسب بخار و دور موتور معادل ۶۵۰۰ دور در دقیقه دارد.

ویژگی ایمنی خودرو هوندا CIVIC شامل : کیسه هوا جانبی دوگانه ، توزیع یکنواخت نیروی ترمز ، سیستم هشدار ضد سرقت از راه دور ، کمک ترمز اضطراری ، قفل کودک ، سیستم abs , …است.

 

مشکلات ABS ای بی اس هوندا :

مشکل در بخش شیرهای برقی

مشکل در بخش پمپ روغن ترمز

خطا در سیستم YAW سنسور

خطا در بخش G سنسور

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *